wtorek, 29 maja 2018

Kiedy zrobić pierniki na boże narodzenie

Jak zrobić kruche i delikatne, domowe faworki na tłusty czwartek? Byłam ciekawa, jak robiło się faworki …. Według zasłyszanych kiedyś opinii ciasto na chrusty powinno oberwać przynajmniej 4razy,. A moja Mama zawsze mówiła, że ciasto na faworki ma być twarde raczej, spirytus . W smaku trochę przypominają nasze rodzime faworki , trochę pączki, więc.


Przygotowanie faworków nie nastręcza trudności, gdy dysponuje się mikserem KitchenAid.

Twarde ciasto można wyrobić hakiem w dzieży bez wysiłku, . Wlasnie zmielilam ciasto ,co prawda robie faworki pol na pol z maki. Złote, kruche faworki co roku w Tłusty Czwartek konkurują o. A jak ciasto wyszło twarde , . Kruche ciasto faworków mogło się kojarzyć z suchym opałem zbieranym w lesie. Inaczej będą zbyt i twarde.


Kiedy wymieszasz wszystkie składniki na jednolitą masę, a ciasto będzie już miało formę zbitej, dość twardej kuli, przełóż je do miski, przykryj folią i odstaw na. Ale Olesia podała na kilogram mąki, Z tego to wagon faworków wyjdzie.

Ciasteczka są puszyste, a z ciastem pracuje się świetnie. Ciasto ma być twarde , a chrust listkowany. Ważne jest aby nie dodawać za dużo mąki bo wtedy zrobią się twarde. Ja nie dodałam od razu całej mąki, żeby ciasto nie wyszło za twarde i, żeby ładnie.


Przewinięte faworki układamy na wysypanej mąką tacy. Zobacz również: Masło jest zbyt twarde ? W środku każdego paska zrobić nacięcie, przez które przełożyć (przewlec) jeden koniec ciasta. Złapać za końce i delikatnie potrząsnąć aby faworek miał ładny . Nasz przepis na faworki jest prosty i najlepszy!


Fani kruchego, francuskiego ciasta na pewno już się nie mogą doczekać,. To najlepsze faworki , jakie miałam okazję zrobić. Ja wykorzystałam maszynę do makaronu i miałam wręcz pergaminowe arkusze ciasta. Moje ciasto nie wychodzi twarde , a szybkim sposobem na spulchnienie jest . Zrobiłam,wyszły pyszne ale ciasto było bardzo twarde i moja maszyna nie dawała rady mieszać więc,dodałam dwa żółtka i troszkę śmietany i wyszło jak . Zagniatamy elastyczne, twarde ciasto – konsystencją i wyglądem będzie . Faworki są łatwiejsze do.


Szybko zagniatamy dość twarde ciasto.

Powinno być jednolite, gładkie, elastyczne ale dość twarde. Wyrobione ciasto na ciasteczka podzielić na 3-kawałki, jeden rozwałkować a pozostałe przykryć. Jeśli ciasto jest zbyt twarde , możesz dodać. Kolejny przysmak karnawałowy – faworki.


Idealny chrust musi być kruchy, chrupiący, nie za twardy. Dokładnie wymieszać, zagnieść dość twarde ciasto. Mąkę przesiewamy dodajemy reszte składników wyrabiamy elastyczne ciasto gdy jest za twarde dodajemy śmietany , za lużne dodajemy mąki.


Postne faworki przygotowane na cieście z wodą po upieczeniu są twarde.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty