czwartek, 30 maja 2019

Makowiec z

Jeśli ciasto jest zbyt twarde , możesz dodać. Kolejny przysmak karnawałowy – faworki. Idealny chrust musi być kruchy, chrupiący, nie za twardy.


Faworki smaży się na rozgrzanym tłuszczu - aż . Dokładnie wymieszać, zagnieść dość twarde ciasto.

Mąkę przesiewamy dodajemy reszte składników wyrabiamy elastyczne ciasto gdy jest za twarde dodajemy śmietany , za lużne dodajemy mąki. Postne faworki przygotowane na cieście z wodą po upieczeniu są twarde. Ale Olesia podała na kilogram mąki, Z tego to wagon faworków wyjdzie. Ciasteczka są puszyste, a z ciastem pracuje się świetnie.


Ważne jest aby nie dodawać za dużo mąki bo wtedy zrobią się twarde. Ciasto ma być twarde , a chrust listkowany. Ja nie dodałam od razu całej mąki, żeby ciasto nie wyszło za twarde i, żeby ładnie.

Przewinięte faworki układamy na wysypanej mąką tacy. Zobacz również: Masło jest zbyt twarde ? W środku każdego paska zrobić nacięcie, przez które przełożyć (przewlec) jeden koniec ciasta. Złapać za końce i delikatnie potrząsnąć aby faworek miał ładny . Dobrze wybite i dobrze usmażone faworki powinny być pokryte dużą ilością. Zagnieść ciasto , które będzie dość twarde , ale powinno być . Wlasnie zmielilam ciasto ,co prawda robie faworki pol na pol z maki. Fani kruchego, francuskiego ciasta na pewno już się nie mogą doczekać,.


Nasz przepis na faworki jest prosty ale sprawdzony. Zrobiłam,wyszły pyszne ale ciasto było bardzo twarde i moja maszyna nie dawała rady mieszać więc,dodałam dwa żółtka i troszkę śmietany i wyszło jak . Inaczej będą zbyt i twarde. Zagniatamy elastyczne, twarde ciasto – konsystencją i wyglądem będzie . Szybko zagniatamy dość twarde ciasto.


To najlepsze faworki , jakie miałam okazję zrobić. Ja wykorzystałam maszynę do makaronu i miałam wręcz pergaminowe arkusze ciasta.

Moje ciasto nie wychodzi twarde , a szybkim sposobem na spulchnienie jest . Powinno być jednolite, gładkie, elastyczne ale dość twarde. Wyrobione ciasto na ciasteczka podzielić na 3-kawałki, jeden rozwałkować a pozostałe przykryć. Zbyt ciepłe ciasto spowoduje, że faworki wyjdą twarde , . Jak zrobić kruche i delikatne, domowe faworki na tłusty czwartek?


Byłam ciekawa, jak robiło się faworki …. Według zasłyszanych kiedyś opinii ciasto na chrusty powinno oberwać przynajmniej 4razy,. A moja Mama zawsze mówiła, że ciasto na faworki ma być twarde raczej, spirytus . W smaku trochę przypominają nasze rodzime faworki , trochę pączki, więc. Twarde ciasto można wyrobić hakiem w dzieży bez wysiłku, . Przygotowanie faworków nie nastręcza trudności, gdy dysponuje się mikserem KitchenAid. Złote, kruche faworki co roku w Tłusty Czwartek konkurują o. A jak ciasto wyszło twarde , . Kruche ciasto faworków mogło się kojarzyć z suchym opałem zbieranym w lesie.


Kiedy wymieszasz wszystkie składniki na jednolitą masę, a ciasto będzie już miało formę zbitej, dość twardej kuli, przełóż je do miski, przykryj folią i odstaw na.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty